Gremi d’Educació

Martí de la Malla, Rosa Llop i Sara Manubens

Gremi

ARTISTES RESIDENTS 2023/2024

El marc temàtic de la recerca del Gremi d’Educació 2023-2024 s’ha situat entorn el taller familiar com a format de mediació educativa institucional. El punt de partida ha estat una reflexió sobre l’agència que exerceixen els diferents formats de mediació educativa, tant en els emissors com en els receptors i el qüestionament d’aquests formats com a negociadors neutres entre l’objecte artístic, la institució i el context social en el que s’insereixen. Com a Gremi d’Educació ens hem proposat agafar com a objecte d’estudi el taller familiar per tal de buscar evidències de les diferents agències que exerceix amb la finalitat d’extrapolar-ne les preguntes necessàries per reflexionar sobre les polítiques que exerceixen les mediacions que dissenyem.

Alhora, d’aquesta reflexió també sorgeixen preguntes relacionades amb la idea normativa de família i ens plantegem que aquest format expandeixi el concepte de família cap a un espai on alimentar noves pràctiques culturals en relació als vincles emocionals i les cures, que obrin la porta a noves possibilitats relacionals.

Així doncs, si bé el terme “taller familiar” fa referència a una praxis molt concreta de museus i centres d’art, la recerca que planteja el gremi fa al·lusió, en termes absoluts, a la relació que s’estableix entre la institució artística i la institució familiar.

Gremi d’Educació:
Martí de la Malla
Rosa Llop
Sara Manubens